Alternatívna medicína - ako na choré srdce?

24.04.2015 20:57

Vysoký či nízky krvný tlak, kôrnatenie tepien, slabé srdce, arytmia či nepravidelný pulz - starosti, ktoré dôverne pozná každý tretí Slovák po päťdesiatke. Popri klasickej liečbe týchto neduhov nie je na škodu siahnuť po alternatívnej medicínke - napríklad po naturoterapii, čiže liečbe stravou. Jedlo má na ľudský organizmus zázračný vplyv. Platí jednoduchá rovnica - zdravé potraviny prinášajú telu osoh, nezdravé utrpenie. Pripravili sme pre vás zoznam jedinečných vitamínov či minerálov - obsiahnutých v strave, vďaka ktorým chytí váš kardiovaskulárny systém "nový dych".

 

*Vysoký krvný tlak

Strava by mala byť bohatá na vitamíny E a B3. Okrem toho, že znižujú tlak, priaznivo pôsobia na škodlivý cholesterol. Éčko sa nachádza v pšeničných klíčkoch, celozrnnej múke, brokolici, špenáte, kukurici či kapuste. B3 - nazývaný aj niacín - sa ukrýva v pečeni, králičom mäse, slnečnicových semienkach alebo arašidoch.

Z minerálov uprednostnite vápnik. V hojnom množstve ho nájdete v maku, sóji alebo listovej zelenine. Nápomocný je aj draslík a horčík. Kardiovaskulárny systém potrebuje tiež rutín, ktorý sa nachádza najmä v pohánke.

 

*Kôrnatenie tepien

Zdravotný problém máva jasný priebeh - upchatými cievami neprúdi dostatok krvi, čoho výsledkom môže byť infarkt. Ako tomu predísť? Pomôže predovšetkým céčko. Jeho konzumácia zaisťuje lepšiu ochranu pred srdcovo-cievnymi "pliagami". Do stravy zaraďte aj viac vitamínu B1 - nachádza sa v sušených pivovarských kvasniciach, otrubách, pažítke, zelenej fazuľke alebo petržlenovej vňati. Na škodu nie je ani kyselina listová, betakarotén alebo selén. Kyselinu listovú nájdete v špenáte, avokáde a hrozienkach, betakarotén v mrkve, šípkach a žeruche, selén zasa v morských rybách.