Chcete mať šikovného školáka? Starajte sa o jeho "šedú kôru"

 

 

Do každodenného jedálnička svojich ratolestí „pribaľte“ zrelé žlté banány. Skladajú sa z energetického hroznového a ovocného cukru. Konzumácia plodov upokojuje myseľ a podporuje koncentráciu. Schopnosť sústrediť sa zvyšujú vďaka vysokému obsahu cenných látok aj hrušky. Na zahodenie nie je ani popíjanie šalviového čaju. Odporúčaná dávka sú dve šálky denne.

Hotovým zázrakom na správnu činnosť mozgových buniek sú orechy. V niektorých kútoch sveta ich nazývajú aj „potravou pre mozog“. Obsahujú početné množstvo vitamínov skupiny B a minerálnych látok ako horčík, vápnik alebo fosfor. Všetky tieto komponenty sú prospešné pre deti, študentov i duševne pracujúcich. Orechy je najlepšie konzumovať v prírodnom stave – teda bez oleja či soli. Denne stačí zjesť približne 30 gramov chutných plodov a do vášho tela vnesiete „víchor“ zdravia. Orechy pomáhajú nielen nášmu mozgu. Osvedčili sa aj v boji proti kardiovaskulárnym ťažkostiam, infarktom, porážkam, migrénam či onkologickým neduhom.

*Vlašské orechy - majú výrazné antioxidačné účinky. Podporujú sústredenie, starajú sa o zdravý mozog. Upokojujú nervy.


*Mandle - obsahujú veľa "éčka", vlákniny, vápnika a horčíka. Chránia pred cukrovkou, znižujú cholesterol v krvi. Blahodarne pôsobia na črevá.

*Kešu - okamžite dodajú potrebnú energiu. Vďaka špecifickému zloženiu posilňujú imunitu a pôsobia aj afrodiziakalne.

*Para orechy - vďaka selénu, ktorý obsahujú, budete mať zdravú pleť i vlasy. Pomáhajú v boji s rakovinou.

*Pistácie - do tela dodajú dostatok železa, pretože spomedzi orechov ho obsahujú najviac. Podporujú zdravý nervový systém.

 

Deti a študenti potrebujú mať v tele dostatok prospešných vitamínov a minerálnych látok. V prvom rade neslobodno zabúdať na „céčko“. Je potvrdené, že nedostatok tohto vitamínu vyvoláva nesústredenosť a pocity únavy a otupenia. „Céčko“ nájdeme v šípkach, čiernych ríbezliach, zelenej paprike, žeruche, chrene alebo jahodách. Strava školákov by mala byť bohatá aj na vitamíny skupiny B. Zlepšujú schopnosť koncentrácie, v tele nastolujú harmóniu a odstraňujú nervozitu a zbytočný stres.

*B1 /tiamín/ - sušené pivovarské kvasnice, pšeničné klíčky, otruby, pažítka, špenát, hrach, vlašské a lieskové orechy

*B3 /niacín/ - pečeň, tuniak, morčacie mäso, slnečnicové semienka, arašidy, fazuľa

*B6 /pyridoxín/ - melasa, zemiaky, bravčové mäso, vajcia, cvikla, ružičkový kel, mrkva, pór, sója