Aby sme boli pekní – skrášlite svoje telo vďaka všemocnej prírode

 

 

*Lupiny

Poznáte to. Dáte si čierne tričko, blúzku či košeľu a čoskoro vám plecia "zdobia" nemilé biele bodky. Nadmerné tvorenie lupín je ochorenie, ktoré sa odborne nazýva seboroická dermatitída. Postihuje vrchnú časť hlavy, ale aj obočie či vnútorné ucho. Vzniká tam, kde sa vylučuje maz.
Fyzickou príčinou je nadmerná konzumácia sladkých alebo smažených jedál, duchovnou príčinou je prílišné rozmýšľanie nad citovými záležitosťami.
A tu sú dobré rady nad zlato. Ak vás trápia lupiny, jedzte zdravú stravu, ktorá je bohatá na vitamíny B a E. Užívať môžete aj selén.
Ak vám špeciálne šampóny v boji proti dermatitíde nepomáhajú, skúste tento recept: prevarte 15 g šalviových lístkov v 1 litri vody 5 minút a nechajte to 5 minút vylúhovať. Preceďte a vlažné vtierajte do pokožky hlavy. Ako kondicionér môžete použiť živý jogurt. Nechajte ho na hlave pôsobiť 10 minút a po zmytí ešte postihnuté miesto oplachujte odvarom z tymianu, do ktorého pridáte lyžicu octu.

 

*Žlté zuby

Menšie či väčšie problémy so zubami má takmer 90 % Slovákov. Z toho vyplýva, že o chrup sa správne stará len „hŕstka“ našincov. Jedným z problémov sú aj „zažltnuté“ zuby. Súčasná stomatológia síce ponúka „zázračné“ čistiace alebo brúsiace zákroky, no mnohé z nich prinášajú viac komplikácií ako radosti. Účinnejší a šetrnejší spôsob je využiť „matku prírodu“. O biele zuby sa postará každodenná konzumácia jahôd alebo citrónov. Vyrobiť si môžete aj vlastnú bieliacu pastu. Do klasickej zubnej pasty primiešajte trocha jedlej sódy a približne 2 kvapky citrónovej šťavy.

 

*Celulitída

Ide o prevažne ženskú chorobu, ktorá sa prejavuje stvrdnutím a zhrubnutím kože a podkožného väziva na stehnách. Účinnými prostriedkami sú masáže, pohyb, ale aj vhodne zvolená stravy. Osobitný vplyv na spevnenie kože majú celozrnné produkty, pšeničné klíčky, otruby, zemiaky, jahody, ananás či tekvicové semienka. Strava musí byť bohatá na vitamíny E, A, B6, ako aj na minerály draslík či zinok.

 

*Problémy s nechtami

Na posilnenie nechtov sú dobré ovsené vločky, petržlen, zelená fazuľa, hrach alebo banány. Obsahujú kremík, ktorý sa odporúča pre tých, čo trpia lámavosťou nechtov. Do jedálnička pridajte aj mak, mandle alebo čaj z prasličky roľnej.

Pri tvorbe záderov na nechtoch siahnite po kyseline listovej. Ak máte biele škvrny, pomôže zinok.

 

*Vrásky a vačky pod očami

Starnutím ubúda kolagén a pokožka sa stáva vráskavejšou. Pri tvorbe nového kolagénu je osožný vitamín C. Tento špeciálny druh „lepidla“ sa stará o pružnosť buniek. Podobný účinok má aj vitamín A. Jedzte šípky, papriku, žeruchu, kivi, ale aj pečeň, maslo, syry a žĺtky. O sviežu pleť sa postará mrkva, kapusta a uhorka. Vačky pod očami sú dôsledkom absentujúceho draslíka. Konzumujte sóju, fazuľu, arašidy alebo sušené slivky.  

 

*Drsná koža na lakťoch a na pätách

Do jedálnička zaraďte potraviny bohaté na vitamín A a vitamíny skupiny B. Konzumujte ryby, otruby a celozrnné produkty. Drsnú kôžu zmäkčíte plátkom citróna, ktorým si ponatierate postihnuté miesta.